בדרך אל החופש - Primal Feelings

סדנת העומק של בית "כאן ועכשיו"

סדנה חווייתית ועוצמתית בת חמישה ימים שנוגעת בעולמו המורכב של הילד הפנימי 

תהליך אישי בקבוצה קטנה ואינטימית

אבן יסוד בתהליך המודעות והלמידה העצמית

7- 3 באוקטובר 2023

 חמישה ימים של מסע מעמיק של גילוי עצמי במרכז נעים ומאובזר, בליווי צוות תומך, הדואג לכל התנאים, על מנת לאפשר למשתתפים לצלול פנימה ולהתמקד בתהליך.

בסדנת הפריימל לומדים המשתתפים להכיר את דפוסי ההתנהגות שלהם, שהתהוו בתקופת הילדות המוקדמת (גילאי 0 – 6), את ההשפעה הנגטיבית שלהם על חייהם כיום וכיצד ניתן לבחור אחרת.

לאהוב את מי שאנחנו. את הילד הפנימי השוכן בתוכנו
לבחור אחרת ולא על פי הדפוסים הישנים
להשיג דרגות חופש 
לעשות שינוי במקומות בהם אנו נתקלים בקושי ובכאב
להסכים לחיי החופש שלנו. לא להזדהות עם "מי שאנחנו".

קצת על תהליך הפריימל

בשנות ה-60 פיתח ד"ר ארתור יאנוב את תרפיית הפריימל – "הצעקה הראשונית". תרפיה זו טוענת כי הזיכרונות הראשוניים הנחקקים בתת המודע של הילד הם בעלי השפעה מהותית על התנהלותו גם בחייו הבוגרים.
תינוקות וילדים נולדים עם היכולת ובעיקר עם הצורך להביע מנעד רגשות רחב ככל האפשר הכולל כעס, צער, שמחה, צחוק, עצבות, כאב ועוד. ככל שהם גדלים מתקבל המסר מההורים ומהחברה, לעתים בצורה נוזפת ו/או מניפולטיבית, כי יש להימנע מהבעה רגשית. הילדים, אשר תלויים לחלוטין בהוריהם, מפנימים את המסר ומתכחשים לרגשותיהם על מנת לרצות את המבוגרים בעלי השליטה האבסולוטית בתקופה זו.
על פי הפסיכולוגיה המערבית, בתקופה זו מתעצבת האישיות הבוגרת של האדם. השפעתם של ההורים והסביבה הקרובה ניכרת בתכונות האופי, דפוסי ההתנהגויות והתגובות שילוו אותנו גם בתור מבוגרים.
מסתבר שאותו סט אוטומטי של תגובות בו אנו משתמשים בחיי היומיום, מקורו במנגנוני הגנה שפיתחנו בתור ילדים על מנת לשרוד, פיזית ונפשית.

אבל מה כל כך רע במנגנוני ההגנה האלו?

 למעשה, אין בהם שום דבר רע. הם משרתים אותנו ושירתו אותנו עד כה. אבל האם היו לכם מקרים בהם אמרתם לעצמכם, היה טוב יותר אם הייתי בוחר אחרת, ולא הצלחתם? 
זיהוי ולמידה של הדפוסים שלנו מייצרים חופש בחירה. חופש בחירה בדפוסים הרגילים שלכם או במשהו שונה וחדש
במהלך סדנת בדרך אל החופש – פריימל 1, ניתן לפתח את היכולת לזהות מנגנוני הגנה שנוצרו בילדות וכן לחוות את הילד הפנימי ולייצר הפרדה מודעת בינו לבין הבוגר.
המשתתף לומד לזהות את ההתניות החברתיות, מנגנוני ההגנה, הדפוסים והתנהגות הילד הפנימי שלו, שהוטמעו בתת מודע ומנהלות אותו בחייו הבוגרים. תשומת הלב להפרדה בין הילד לבוגר, היא המפתח שמאפשר לבוגר לנהל חיים עם יותר דרגות חופש מתוך בחירה מודעת ובלתי תלויה בעבר.
הסדנה במרכז "כאן ועכשיו" נערכת במרחב בטוח ומוגן בו ניתן להביע את אותם רגשות ראשונים שביטויים הודחק בילדות.
cropped-fabfav.png

על מרכז כאן ועכשיו

"כאן ועכשיו" הוקמה בלב ליבה של גדרה על פי חזונו של איציק זאוברמן. הפעילות מתבצעת בבית רחב ידיים, מודרני, יפיפה ומתוחזק היטב, שכל כולו נועד לאפשר לבאים בשעריו חוויה עוטפת ומכילה המאפשרת לכל משתתף לעבור תהליכי עומק אישיים.
בבית מתקיימות סדנאות, מדיטציות, תוכניות אישיות, תוכניות עבודה במקום (working meditation), מגורים, סשנים אישיים וערבי שרינג, המתקיימים למעלה מ- 20 שנים.
איציק זאוברמן השתתף בסדנאות רבות בארץ ובעולם, ואת הבית בנה מתוך אהבה לעולם המדיטציה ולעבודת המודעות העצמית ומתוך תשומת לב מיוחדת לצרכי כל סדנא וסדנא: אולמות מרווחים ומבודדים, חדרי מגורים מפנקים, חללים משותפים עם גינות מטופחות, מטבח מאובזר ועוד…
 
הבית בגדרה אינו רק בית פיזי יוצא דופן, הוא גם קהילה תומכת ומנוסה, הכוללת אנשי צוות, שמבקשים יחד עם באי הבית, להתנהל מתוך מקום של כבוד ורגישות, נתינה למען הכלל, רצון להרבות טוב בעולם וקבלת האחר.

למה כדאי לעבור את הסדנא במרכז ב"כאן ועכשיו"?

במרכז "כאן ועכשיו" אנו מציעים מעטפת כוללת ומרחב בטוח המותאמים לצרכי המשתתפים. אנו מאמינים בחשיבות של הכנה וליווי אישי לפני הסדנה, במהלכה, וכן בתמיכה לאחר סיום הסדנה.
לפני הסדנא תתבקשו למלא שאלון מקיף ולהפגש אישית לפחות פעם אחת עם מנחה הסדנה כהכנה לסדנה.
לאחר הסדנא תנתן למשתתפים האפשרות לתחזוקה שוטפת של תכני הסדנא בהתאם לצרכי המשתתף, בין אם במפגשי תמיכה אישיים עם המנחה, עם אנשי הצוות האחרים או במסגרת ערבי השיתוף השבועיים בהם השפה היא שפת הפריימל.
כל זאת ללא תשלום נוסף על הסדנא ומתוך רצון כן להעניק למשתתף תחושה של בית שמספק ביטחון והכלה. באופן זה ניתנת לכם האפשרות לתחזק את מה שלמדתם בסדנאות ולהטמיע את התובנות שרכשתם בחיי היומיום.
 

מנחה הסדנה

איציק זאוברמן-מהננד
בהשכלתו הפורמלית רואה חשבון ואיש עסקים. מזה כ-30 שנים הולך בדרך המודעות העצמית, התרפיה והמדיטציה. הקדיש זמן רב ללימוד עקרונות הבודהיזם ואף סיים קורס להכשרת מטפלים של אושו.
במהלך השנים נעזרו בו מאות אנשים במסגרת מפגשים אישיים, השתתף בעשרות סדנאות בארץ ובעולם, הנחה סדנאות פריימל, ויפאסנה, טנטרה, מדיטציה, ערבי שרינג ועוד.
 בחייו האישיים מנסה איציק להביא את תובנות המודעות העצמית לחיי היום יום. לשלב בין הרוח והחומר, ליצור איזון חדש.
כיום, איציק עוסק בפיתוח מודעות וחי את הדרך. אנשים רבים מוצאים אצלו אוזן קשבת, מוצאים אצלו יכולת יוצאת דופן לשקף את המציאות ולהיות מראה נקייה. הוא הפך למורה לחיים, לוח לימוד לכל מי שרוצה ללמוד על עצמו. דרכו של איציק מתאפיינת בנתינה, בנדיבות וברוחב לב. עבודתו נעשית ללא תמורה כספית.

משתתפי הסדנה מספרים

לינה ושהיה במרכז

הלינה הינה בחדרים שקטים, מאובזרים וממוזגים. קבלת החדרים בין 9:00 – 10:00 ביום הראשון לסדנה.
הפעילות מתקיימת לאורך כל היום בחללים שונים.
במהלך הסדנא תקבלו 3 ארוחות צמחוניות עשירות, את זמני הארוחות תקבלו מההלפרים בסדנה.
במשך היום יהיו נגישים לטובת משתתפי הסדנה פירות וכיבוד קל, כמו גם שתיה חמה.

מה צריך על מנת להשתתף בסדנה?

– מילוי שאלון הכרות מקיף.

– פגישה עם מנחה הקבוצה כחלק מתהליך הכנה לסדנה.

– תשלום מקדמה בסך 500 ש"ח

 

מחיר הסדנא, פרטים והרשמה

מחיר הסדנא 3,500 ש"ח  הכוללים לינה בחדרים מאובזרים, 3 ארוחות ביום וכיבוד שיוגש לאורך היום.
הזינו פרטים אישיים ונציג ממרכז כאן ועכשיו יצור איתכם קשר בהקדם
כתובת המרכז
רחוב פינס 44, גדרה
עקבו אחרינו ברשתות
ניתן ליצור איתנו קשר גם

[email protected]
טלפון/ווטצאפ: 054-3530195

כתוב את הכותרת כאן