"לראות את הדברים כפי שהם באמת", אחד הכלים לפיתוח מודעות עצמית המוצעים במרכז

מהי מדיטציית ויפאסנה?

אחת מטכניקות המדיטציה העתיקות והמתורגלות ביותר ברחבי העולם, אשר מגיעה מתרבות הרוח ההודית ומביאה עימה איכויות של קרקוע ובניית בסיס עבור המתרגל המערבי. הפירוש מסנסקריט הינו "לראות את הדברים כפי שהם", והוא מצביע על אופן התרגול הפשוט לכאורה; ישיבה שקטה והסטת תשומת הלב פנימה, תוך מיקוד בנשימה ובאיברי הגוף. חלק עיקרי בתרגול טמון בהקשבה לתחושות גופניות (סומטוסנסוריות), כמו התמקדות באוויר הנכנס ויוצא מהנחיריים. ככל שנתמיד באימון המיינד למצב המדיטציה, נבחין בתכונת הארעיות של הדברים. הכל בר חלוף – הסבל, האושר, החומר, הרוח – ולכן אין טעם להיצמד לתחושה או הרגשה יותר מאשר באותו הרגע. כך היא ההנחיה המלווה, המורה לצפות במתרחש, לא להגיב או לשפוט, רק להיות נוכחים ברגע ובמקום הזה.

כיצד תורמת הוויפאסנה למתרגל המערבי והישראלי?

אי העשייה, העומד במרכז התרגול, מאפשר התבוננות פנימית מעמיקה ופיתוח יכולת ריכוז. מטרת הוויפאסנה היא לקחת הפסקה קלה ממרוץ החיים, לשבת בתנוחה נוחה ופשוט להתבונן. התרכזות בדבר אחד יכולה להיראות קלה אבל דורשת תרגול והתמדה. להבדיל מהדעה הרווחת, אין צורך בניתוק קיצוני משגרת החיים, בנסיעה מרוחקת מהבית ושהייה באזור מבודד, על מנת להקדיש זמן למדיטציה. תרגול הוויפאסנה במרכז כאן ועכשיו מוצא את הנישה שלו בחיי היומיום ומשתלב בהם.

מהי הייחודיות של תרגול מדיטציית ויפאסנה במרכז כאן ועכשיו?

בנוסף לתרגול הרגיל שניתן לתאם ולסדנאות הסופ"ש הנערכות אצלינו מדי פעם, מוצעת תכנית בהתאמה אישית של תרגול ויפאסנה. תכנית Personal retreat מומלצת למתרגלים בעלי ניסיון המעוניינים לרדת לעומק המדיטציה בתהליך התבודדות אישי. החוויה הייחודית יוצרת מרחב תומך, המסלק מהדרך הסחות דעת וממקד את האנרגיה כולה בהגברת התרגול ותובנותיו.

כמו כן, מדי פעם מתקיימת במרכז סדנת סופ"ש בת שלושה ימים.

מעוניינים בויפסאנה, פנו אלינו ונוסיף אתכם לרשימת המתעניינים לסדנאות הבאות או נתאם ויפסאנה אישית במיוחד בשבילכם.

לפרטים נוספים מלאו את הפרטים בטופס יצירת קשר או פנו טלפונית לסארלה: 054-2341669

זמנים:

 

מדיטציית ויפאסנה

תתקיים בימי שלישי בשעות 20:00-21:00

ההשתתפות בא אינה כרוכה בתשלום אך יש לתאם מראש.

לפרטים ואישור השתתפות ניתן להתקשר לסארלה: 054-2341669.