סדנת הפריימל היא סדנת עומק בת 5 ימים הבוחנת את היווצרותם של דפוסי ההתנהגות המלווים אותנו גם בהיותינו בוגרים

במרכז כאן ועכשיו נחשבת סדנת הפריימל, המכונה גם "רגשות ראשונים", לאבן יסוד משמעותית בתהליך המודעות והלמידה העצמית. מדובר בסדנה חווייתית הנערכת בקבוצה ובמקביל מאפשרת העמקה בתהליך האישי של כל משתתף. בסדנה המשתתפים לומדים להכיר את דפוסי ההתנהגות שלהם, את מקורותיהם בתקופת הילדות המוקדמת (גילאי 0-6) ואת השפעתם על חייהם הבוגרים.

באמצעות ההיכרות עם דפוסי ההתנהגות לומדים המשתתפים במהלך הסדנה ולאחריה להרחיב את חופש הבחירה שלהם במצבים שונים בחייהם ובכך לפתח את חייהם בדרכים שונות מהדרכים בהן הם התנהלו עד כה.

על פי הפסיכולוגיה המערבית, הילדות היא התקופה בה מתעצבת האישיות הבוגרת של האדם. השפעתם של ההורים והסביבה הקרובה בילדות ניכרת בתכונות האופי, דפוסי ההתנהגויות והתגובות שילוו אותנו גם בתור מבוגרים. אותו סט אוטומטי של תגובות שבו אנו משתמשים בחיי היומיום, מקורו במנגנוני הגנה שפיתחנו בתור ילדים על מנת לשרוד, פיזית ונפשית.

קצת תאוריה על גישת הפריימל, שעליה מבוססת סדנת בדרך אל החופש?

בשנות ה-60' פיתח ד"ר ארתור יאנוב את תרפיית הפריימל – הצעקה הראשונית. בבסיס התרפיה עומדת ההשערה כי הזכרונות הראשוניים הנחקקים בתת המודע של הילד הם בעלי השפעה מהותית על התרשמותו מהחיים גם בבגרותו. תינוקות וילדים נולדים עם היכולת ובעיקר עם הצורך להביע מנעד רגשות רחב ככל האפשר, הכולל כעס, צער, שמחה, צחוק, עצבות, כאב ועוד. אולם ככל שגדלים מתקבל המסר, לעתים בצורה צוננת ונוזפת או/ו מניפולטיבית, מההורים ומהחברה כי יש להימנע מלהביע רגשות חיוביים ושליליים. הילדים, אשר תלויים לחלוטין בהוריהם, ממהרים להפנים את המסר ולהתכחש לרגשותיהם על מנת לרצות את המבוגרים בעלי השליטה האבסולוטית.

במהלך סדנת בדרך אל החופש ניתן לפתח את היכולת לזהות מנגנוני הגנה שנוצרו בילדות וכן לחוות את גילוי הילד הפנימי ואבחנתו לעומת הבוגר. כדי לאפשר זאת למשתתפים הסדנה במרכז כאן ועכשיו נערכת במרחב בטוח ומוגן שבו ניתן להביע את אותם רגשות ראשונים, אשר ביטויים הודחק בילדות כאמור מחוסר לגיטימציה של הסביבה ולפעמים אינו לגיטימי מבחינת המבוגר עד היום.

בשלב הראשון המשתתף מזהה את הדפוסים, התניות חברתיות והתנהגותיות, לצד חסימות רגשיות, אשר מוטמעות בתת מודע ומנהלות אותו בחיי היומיום. בשלב השני ניתנת האפשרות לצאת מאזורי הנוחות ולהגדיל את דרגות החופש.

במה באה לידי ביטוי הייחודיות של סדנת פריימל במרכז כאן ועכשיו?

כאשר בוחרים לעבור תהליך רגשי עמוק קיימת חשיבות רבה למימד התמיכה וההכלה. כאן ועכשיו מציעים מעטפת כוללת של מרחב בטוח המותאם לצרכי המשתתפים, לפני, במהלך ולאחר הסדנה. בין היתר מתקיימים מפגשים אישיים כהכנה לפני הסדנה ומפגשי תמיכה לאחר סיום הסדנה. הסשנים האישיים, התורמים רבות לתהליך האישי, ניתנים ללא עלות. במקביל עומדת לטובת המשתתפים האפשרות לקחת חלק בערבי שיתוף ושרינג המתקיימים מידי שבוע.

הסדנה אורכת חמישה ימים וכוללת שהות במרכז נעים וייעודי, לינה בחדרים ממוזגים ומאובזרים, שלוש ארוחות צמחוניות וכיבוד קל במהלך היום.

את הסדנה מוביל איציק זאוברמן, מנחה קבוצות ובעל ניסיון של מעל ל 20 שנים בעבודת הפריימל. לצידו עומד צוות הלפרים מיומן ומנוסה, בעלי ניסיון בעבודת מודעות עצמית שהשתתפו בסדנאות ארוכות וחוו תהליך עומק באופן אישי.

לקבלת פרטים נוספים ולהרשמה, ניתן ליצור קשר עם סבינה בטל' 052-3909015
כמו כן, ניתן לתאם פגישה אישית ללא עלות.

סדנת בדרך אל החופש – Primal Feelings

סדנת בדרך אל החופש - רגשות ראשוניים 

PRIMAL FEELINGS

3-7 באוקטובר, 2023
שלישי - שבת (סוכות)

לפרטים והרשמה ניתן להתקשר לסבינה: 052-3909015